PaStE wEeK:P

har vart i stugan nu i nästan en vecka med mormor, morfar, mamma och Angel... plus alla djuren då.
vi kom upp måndag eftermiddag o det va skönt... grillade lite o spela kort o så gick jag ut och bastade. äääälskar o basta så det gör ja typ varje dag där uppe.
öste på ut av helvete så svetten rann om mig o då kommer Angel springande med andan i halsen o skriker att ja måste komma för att nått har hänt farfar( min morfar)  sliter åt mig en handduk o springer in o ser min morfar ligga där helt livlös på golvet... det gick inte att få kontakt med honom.. han var vit som ett lakarn o andades knappt... fick klä på mig för o åka ut mot vägen för att möta upp ambulansen men vad har hänt då... jooo min bil är död... angel ade glömt o sla av tänningen så att batteriet va tvär dött... fick putta bort den så man kom åt nån av dem andra bilarna. ambulansen kommer juh från ljusdal ca 5 mil bort så det tog juh ett tag...
under tiden dem va på väg börja morfar komma tillbaka o svara lite... sen kunde han prata men hade svårt att andas... ambulansen kom o tog han me till Hudiksvalls sjukhus och där fick han vara i tre dagar typ..
min morfar har alltid vart den mest tålmodiga och snälla personen och som alltid tagit oss me på saker o lärt oss en massa saker... att se honom så dålig o veta att nu är det kanske sista gången man ser han levande va rena skräcken.. och att se min mormor så ledsen och orolig va inte heller kul.... dem betyder så mycke för mig för jag och min bror har alltid fått vara med dem på Stornäset och dem har alltid gjort så mycket med oss...
man har en massa minnen av honom... som tex jag fick alltid 5 kr av han om jag städat rummet när dem kom på besök... fick sitta i hans knä i gungstolen... fick tälja och hugga ved med honom.... har svårt o tänka mig ett liv utan min morfar och  min mormor.
det va så skönt när han fick komma hem igen... men dem hitta inte felet.. kanske högt blodtryck.


sen vart det midsommar o då åt vi gott och spela kort och basta... tyvärr har vädret inte vart så bra förutom idag då vi åkte hem....
har nyss ätit pizza.. blääää mätt.... ska kolla på film sen o så bara..
i veckan ska ja ha min lillebror här medan pappa flyr landet i 21 dagar... o så måste ja fixa bort bilen ja har hos Lena och Börje... det ska bli såååå kul... frågan e hur bara.... hoppas den startar...
ska till tandläkaren igen på tisdag... yeeee...
sen på torsdag e det jobb igen till lördag... efter jobbet ska ja hem o fixa för sen är det fest kan ja lova... hoppas att dem man bjudit kan komma:P för då blir det riktigt kul... fyller år gör ja me... fy fan för o bli äldre... vill det inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0