stakar o kulor

stakarna lyser med sin frånvaro:( är det för att det bor för mycke mörkt här? det e inte alls många som har fått upp nå stakar i fönstrena o det suger. sj har ja pyntat nu... satt upp julstakar, gjort adventstaken, satt upp gardiner och fått fram mina tomtar... det som saknas nu är granen o den kommer kanske upp i morrn för ja äääälskar granar..  och som det e nu e man sällan hemma så den kan få komma upp nu så ja hinner se den.

va lite kul i helgen, för Tomas fick för sig o städa lite på söndagen o då kom han me en sån rolig kommentar "det e inge roligt o städa med dig för du är så snabb, jag vill gå o plocka lugnt men när du e i farten säger det bara svisch" hehe är inte det nått man brukar vara glad över? då slapp han juh göra så mycke.

snart ska ja åka o jobba natt, blir rättvik o mora... så nu sitter ja o varvar ner med ljus tänt och lite julmust. i morrn ska ja laga köttfärspaj o så kommer mormor o mamma på middag:)

har börjat köpa lite julklappar oxå.... jollebus, jonteponte och angiefis e klar... bara mamma kvar för sen dem andra har sagt ifrån byten... många har inte råd. eller tycker att det räcker med barnen vilket det gör men ja ääälskar o köpa o ge bort klappar... att få spelar inte så stor roll...

har vart o handlat endel idag, massa julsaker o gardiner... det hamna på 1700 kr inte alls va ja hade tänkt men man blir blind när man går där o plockar. ibland kanske man ska ha lås på plånkan... men hur kul skulle det va? man jobbar juh för o få pengar då ska man juh inte behöva lägga allt på hög;)

näää rikigt stolt över hur det blev här hemma, gardinerna va jätte fina faktiskt... blev snyggare än ja trodde:D

    nu blir det glo på simpson lite innan man ska nöta väg igen. hehe



Kommentarer
Postat av: Angelika

Vad mysigt med julpynt & köttfärslimpa. Och att ni ska ha middag :)

Jag håller med dig, jag älskar att ge gåvor & slå in julklappar. Jag behöver inte få något tillbaka. När jag blivit äldre tycker jag det är roligare att se folks miner & deras glada ansikten när dom öppnar julklappar :D



Det är bra att du gör det julefint tills jag kommer & bor i din lägenhet Annika ;) Jag hoppas du har pyntat mitt rum ordentligt :D

2009-12-08 @ 16:07:49
URL: http://maliceangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0